Gdy masz już gotowy plik, wybierz opcję Plik –> Zapisz jako. W kolejnym kroku wybierz miejsce na dysku, w którym chcesz zapisać swój plik.
Gdy wybierzesz to miejsce, wybierz Narzędzia w oknie zapisywania, które znajdziesz w dolnym prawym rogu. Kliknij.
Po rozwinięciu menu, kliknij Opcje ogólne…
Pojawi się nowe okno. Możesz w tym miejscu wprowadzić Hasło ochrony przed otwarciem – czyli zaszyfrowanie pliku tak, żeby jego otworzenie wymagało podania hasła lub zdefiniować Hasło ochrony przed zmianami – czyli każda zmiana w dokumencie będzie wymagała podania hasła.
Możesz wybrać obie opcje, możesz jedną z nich. Gdy klikniesz OK, program poprosi cię raz jeszcze o potwierdzenie wprowadzonych haseł. Wpisz je i zatwierdź.
Powtórne wpisanie hasła i kliknięcie OK kończy zapisywanie pliku. Każde kolejne otworzenie dokumentu (jeśli wybierzesz ochronę pliku przed otwarciem) wymusi wpisanie hasła, zanim udostępni zawartość pliku lub w momencie zapisywania zmian.
W taki sam sposób można ochronić hasłem pliki z innych programów MS Office.