Prawidłowe nawodnienie latem, co pić

Zdrowie

herbata

naturalna woda mineralna

sok

woda mineralna

woda źródlana


© vladimirfloyd - Fotolia.com

Fot. © vladimirfloyd - Fotolia.com

Nawodnienie latem to bardzo ważna sprawa. Nie jesteśmy pustynią, warto o tym pamiętać nim doprowadzimy organizm do odwodnienia. Podpowiemy co pić i jak pić latem.

Organizm dorosłego człowieka składa się w około 70% z wody (utrata 20% to już odwodnienie). By dobrze funkcjonować musimy mu tej wody dostarczać. Jest to ważne szczególnie latem kiedy organizm chroniąc się przed przegrzaniem wydala z siebie wodę i inne minerały w postaci potu. Te braki musimy uzupełniać. Jak powinno wyglądać nawodnianie latem? Czym się najlepiej nawadniać? Oczywiście wodą.

Co pić w czasie upałów

Na pytanie, jak pić latem i co pić odpowiedź jest prosta – wodę, dużo wody. Najlepsza jest ta wysoko zmineralizowana, bogata w sole mineralne. Dlaczego? Bo taka woda dociera do każdego zakątka naszego organizmu. Ważne by była dobrej jakości.

Jak wybrać dobrą wodę znajdziesz w artykule: Woda mineralna – którą wybrać

Dlatego jakośc wody też ma znaczenie. Nie wskazane jest picie napojów gazowanych i kolorowych. Różnie bywa też z sokami.

Czy każdy sok, to na pwno sok? Przeczytaj więcej na: Ile soku jest w soku.

Zanim sięgniemy po takie napoje warto zapoznać się z etykietą na butelce czy kartonie.

W czasie upałów tracimy nawet do 1,2 litra potu na godzinę! A podczas intensywnego wysiłku fizycznego w ciągu godziny możemy stracić nawet 3 litry! Dlatego latem butelka wody pod ręką to podstawowa sprawa.

Woda nie tylko gasi pragnienie, transportuje składniki mineralne do każdej komórki, nawadnia organizm, poprawia metabolizm, wpływa na wygląd skóry (spłyca zmarszczki), zapobiega chorobom serca ale także pomaga doraźnie przy zaparciach, biegunce czy wymiotach. Woda to podstawowy i najlepszy składnik nawodnienia latem naszego organizmu.

© vladimirfloyd - Fotolia.com

© vladimirfloyd – Fotolia.com

Ile wody pić? Jak często ją pić

Jak najwięcej, latem nawet 3 litry wody dziennie. Po wodę należy sięgać regularnie, nawet zanim poczujemy suchość w gardle. Pragnienie, to sygnał, że w organizmie rozpoczyna się proces odwodnienia. Wodę powinno się odpowiednio pić najlepiej małymi łykami – takie picie wskazane jest przed i po posiłkach. Szybkie picie nie przetworzy wody w płyny ustrojowe i zostanie ona szybko wydalona z organizmu.
Minimalna dawka wody dziennie dla dorosłej osoby, to osiem szklanek.

Co pić zamiast wody?

Nie wszyscy jednak lubią wodę, niektórzy nawet muszą się zmuszać, by wypić kilka łyków. Można jednak samemu wzbogacić smak wody dodając do niej sezonowe owoce (truskawki, maliny, miętę, limonkę czy cytrynę). Taka woda gasi pragnienie, jest zdrowa i smaczna a prawidłowe nawodnienie latem nie będzie tylko przykrym obowiązkiem dla tych, co wody nie lubią pić. Nie zaleca się słodzenia wody a tym bardziej picia sztucznie barwionych napojów.

Dobrym rozwiązaniem na upalne dni są też herbaty ziołowe. Kiedy przestygną gaszą pragnienie, dobrze smakują i oczyszczają organizm. W zależności od działania wspomaga niektóre funkcje organizmu poprawiają cerę czy trawienie. Obok herbaty zielonej warto zaopatrzyć się w herbatę miętową czy cytrynową.

Pragnienie gaszą też soki. Ale najzdrowsze są te przygotowywane własnoręcznie, wyciskane czy miksowane. Wtedy mamy pewność, co się w nich znajduje. Te kupne są niejednokrotnie dosładzane i zawierają sztuczne barwniki oraz szereg niezdrowych konserwantów.

O odpowiednie nawodnienie latem powinny dbać przede wszystkim osoby, które pracują fizycznie, sportowcy, którzy intensywnie trenując dużo się pocą, a także kobiety w ciąży, które powinny wypijać wody więcej niż przeciętnie do 3 litrów wody dziennie. Nie zapominajmy też o osobach starszych i dzieciach, które nie zawsze wprost komunikują swoje potrzeby.

autor: o-nie


1 / 52 / 53 / 54 / 55 / 5 (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

Skomentuj

Your email is never published nor shared.

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 
  • Zobacz też

    Rodzaje herbat

    Rodzaje herbat

    Znasz różnicę między herbatą zieloną a czerwoną? Wiesz ile parzyć poszczególne herbaty by wydobyć najlepszy aromat? Nie? W takim razie ten artykuł jest dla ciebie.

    Ile soku jest w soku?

    sok

    Sok, napój, nektar. Wybieraj świadomie! Zobacz artykuł ile z sokiem wspólnego mają produkty oferowane w sklepach.

    Połóg - jak wygląda i czego się spodziewać

    Połóg

    Połogiem nazywamy okres po ciąży, bezpośrednio po porodzie, w którym organizm kobiety wraca do stanu sprzed ciąży. Przyjmuje się, że połóg trwa mniej więcej 6 tygodni. W tym czasie zachodzi szereg zmian w ciele i psychice młodej mamy.

    Jak naprawdę wygląda ciąża

    Jak wygląda naprawdę ciąża

    Media kreują obraz ciąży, jako magicznego czasu, w którym kobieta promienieje. I choć okres ciąży sam w sobie jest naprawdę wyjątkowy, to niestety, przez większość czasu towarzyszą wymioty, opuchlizna i zaparcia. Jak wygląda ciąża, tak naprawdę?

    8 lifehacków na lepszy sen

    Kobieta śpiąca

    Jak zwiększyć jakość snu? Zobacz sposoby na to, jak lepiej zasypiać i budzić się bardziej wypoczętym.

  • Bądź na bieżąco